Masmédiá

Cigánske násilie16. januára došlo v Tisovci k výtržnostiam, ktoré zaznamenala mestská kamera. Portál Echoviny.sk priniesol k tomu správu i videozáznam. Došlo hneď k dvom napadnutiam. Incident vyvolala podnapitá rodina B. z Tisovca, do ktorého sa zapojili všetci členovia rodiny – ženy, dospelí aj deti. Bezdvôvodne fyzicky napadli dvoch občanov mesta Tisovec.

Skončí Getting v klietke?9. júla podala Spoločnosť pre zachovanie tradícií – Bytča trestné oznámenie na redaktora Plus 7 dní, Petra Gettinga, za ohováranie podľa § 373 Trestného zákona, zákon č. 300/2005 v znení neskorších predpisov.

Getting sa mal trestného činu ohovárania dopustiť v 26. čísle Plus 7 dní z 23. júna 2011, kde uviedol vo svojom článku „Naša hanba. Slovensko a jeho verejné plochy hyzdia zločinci s krvavými rukami“ na strane č. 135 nasledovné tvrdenie:

JOJ, krimi novinyDnes sa TV JOJka blysla ďalšou perlou v oblasti spravodajstva. V KRIMI novinách, v ktorých informuje občas nielen o kriminalite, ale aj napr. o národoveckých akciách, hoci tam nie je spáchaný ani priestupok, dnes „glosovala“ správu o tom, ako neznámi zlodeji masovo vykradli hotelové izby, z ktorých niektoré patrili aj dánskym hokejistom.

Obyčajne nudný deň v škole sa dnes skončil vskutku nečakane. Naša profesorka nás dnes príjemne prekvapila výtlačkami novín s prílohami zadarmo. Pre každého kus. Že vraj jej toho chodí veľa a sú tam zaujímavé veci, ktoré môžeme využiť napríklad aj na maturite.

Peter Schutz

Najnovší blogerský príspevok staronového ministra financií Ivana Mikloša má názov „Mám rád Petra Schutza“. Tú vetu opakuje hneď v úvode článku, kde doslova píše: „Mám rád Petra Schutza, rád čítam jeho komentáre. Sú svieže, šťavnaté, názorovo vyhranené a často okorenené štipľavým slovníkom. Šírkou záberu ašpiruje na pozíciu polyhistora, novodobého slovenského Mateja Bella.“

Zvyšok príspevku sa Mikloš ohradzuje voči Schutzovej kritike plánovaných vládnych opatrení „na zmiernenie krízy“. Je len zarážajúce, že ani nie dva roky dozadu Ivan Mikloš (SDKÚ-DS) z opozície volal po znížení dane a teraz ju ide diferencovať a zvyšovať.

Ako to občas býva, „aj majster tesár sa sem tam utne“. Toto príslovie je možné v alternatívnom prevedení preniesť aj na fenomén súvisiaci s činnosťou denníka SME. Teda v tomto prípade platí „aj chronický bludár sem tam pravdu prezradí“.

sudcovské kladivkoV minulosti sme viackrát poukázali na to, ako médiá manipulujú s pôvodom kriminálnikov. Aby zamlčiavali identitu vrahov, lupičov, násilníkov a znásilňovačov a neposilňovali tak predsudky faktickým základom, vyhýbali sa označovaniu identity tým, že dotyčnú osobu nazvali neutrálnejšie, napr. „mladík“.

Reklama ako taká je veľmi starý pojem, ktorý je spätý s rozvojom služieb a obchodu, ekonomiky a konkurenčným bojom medzi dodávateľmi tovaru, alebo služieb. Ponúkať tovar sa dá rôznymi spôsobmi a mnoho z nich je známych už zo staroveku, alebo stredoveku. Dochované antické texty podávajú svedectvo o rôznych nápisoch pozdĺž obchodných ciest, na stenách domov oznamujúcich, kde sa predáva chlieb, víno, soľ či ryby.

Bača a JanoProjekt Ovce.sk má vznešenú podstatu. Snaží sa veľmi prijateľnou formou informovať ľudí o rizikách internetu. Keď hovorím o prijateľnej forme, myslím tým, že projekt je dostatočne infantilný, aby mu porozumeli malé deti, ale zároveň osloví aj dospelých svojim zaujímavým spracovaním, v ktorom vystupuje Bača s Janom.

banský záchranár ocenený premiéromPočas banského nešťastia v Handlovej vznikla vlna spontánnej obety. Záchranári nešetrili svojou energiou a nasadzovali životy za záchranu tých, ktorí sa zachrániť dali aj nedali. Do záchran sa zapojili aj ostatní baníci.

Tento týždeň ich vyznamenal a osobne im poďakoval na Úrade vlády aj premiér Róbert Fico. Jeden z ocenených mal na hlave viditeľné tetovanie neonacistickej organizácie Blood & Honour. Spolu s ocenením má teda na krku aj hrozbu trestného stíhania za propagáciu hnutí smerujúcich k potláčaniu ľudských práv a slobôd.

Cigán reže pneumatiku (zdroj: Priezor.com)Časopis .týždeň sa tvári ako nekomerčné a pre väčšinu nečitateľné, politicky nekorektné periodikum. Pri poslednej z nedávnych debát priamo sa týkajúcej politickej korektnosti: otázke, či zverejňovať kriminalitu Cigánov, sa však v .týždni zastali tej horšej alternatívy. Michal Kaščák karikoval toto opatrenie, už skôr sa k nemu ešte kritickejšie vyjadril Juraj Kušnierik.

Tomáš HudákTomáš Hudák – pracovník SME vyprodukoval ďalšiu vec zosmiešňujúcu proslovenské cítenie. Na pomoc mu prišiel akýsi šušlavý chlapík, ktorý si vraví Bene.

Volá sa to „Vlastenecká“ a považuje to za „novú hiphopovú hymnu pre národ“.

Peter GettingZnáma „ikona demagógie“, Peter Getting z Plus 7 dní sa v najnovšom vydaní tohto časopisu (34/2009) venuje téme povstania a kritizuje nacionalistov, historikov i Maticu slovenskú. V článku „Boj o SNP“ sa okrem iného pohoršuje nad tým, že ešte dnes existujú historici, ktorí majú kritický názor na povstanie. Ba dokonca, že to nie sú len starí exiloví ľudáci, ale aj niektorí predstavitelia mladšej generácie.

Lukáš Fila, logika, SME, manipuláciaNedávno mediálnym priestorom zarezonovala udalosť, kedy sa riaditeľ slovenskej televízie Štefan Nižňanský – keď sa dostal do sporu s redaktorkou .týždňa Evou Čobejovou – odvolal na správu „Kto za koho kope“ vyhotovenú aktivistami stránky prop.sk. Presnejšie povedané, len ju spomenul, jeho vyjadrenie bolo nasledovné: „Na základe doterajších skúseností s niektorými médiami si aj sám dávam otázku, na koľko sú objektívne a pravdivé informácie o niektorých novinároch, ktoré sú zverejnené na internete, a to napríklad pod hlavičkou „Kto za koho kope“ a prečo...“

Biela opicaAkonáhle sa udeje nejaký priestupok alebo trestný čin, v ktorom by mohol byť čo i len s najmenšou pravdepodobnosťou prítomný národnostný, rasový alebo politický motív, hneď tieto činy masmédiá pripisujú na vrub spravidla neonacistom, resp. pravicovým extrémistom a to aj napriek absentujúcim dôkazom či logickému motívu.

    Tento článok nevyšiel z pera žiadneho antisemitu ani konšpiračného teoretika, ale jeho autorom je židovský komentátor Joel Stein a článok vyšiel v Los Angeles Times 19. decembra 2008. – poznámka Redakcie

Stein, Joel, Žid, ŽidiaNikdy som nebol taký znepokojený prieskumom verejnej mienky. Iba 22 % Američanov si v súčasnosti myslí, že „filmový a televízny priemysel je z veľkej časti ovládaný Židmi“ oproti takmer 50 % z roku 1964. Anti-Defamation League (ADL), ktorá minulý mesiac zverejnila výsledky prieskumu, vidí v tomto poklese víťazstvo proti stereotypom. V skutočnosti však ukazuje len to, akou hlúpou sa Amerika stala. Veď Židia úplne ovládajú Hollywood.

Koncom novembra bol v Iraku na šesť mesiacov odňatia slobody a finančnú pokutu vo výške 106 dolárov odsúdený lekár kurdského pôvodu Adel Hussein. Dôvodom na jeho odsúdenie sa stal článok, ktorý Hussein zverejnil na tému homosexuality. Hoci sa jej otvorene nezastával, predsa jeho vyjadrenia iracký súd považoval za dostatočné na to, aby naplnili skutkovú podstatu „ohrozovania verejného poriadku“ podľa článku 403 irackého Trestného zákonníka.

Pavol Polinský (pôvodne Feldman)Na dcérskom portáli azetu – aktuality.sk sa objavil komentár, na ktoré má výsadu „konzervatívec“ z časopisu .týždeň Lukáš Krivošík. Obhajuje a stotožňuje sa s dvoma ľuďmi, ktorí vo svojich rozhovoroch hanobili slovenský národ.

Vladimír PutinPretože americká tlač a prezident Bush zostrujú súčasnú protiruskú rétoriku, podnikol som krátku cestu do Moskvy, aby som sa pozhováral s ruskými vodcami, v úsilí lepšie poznať skutočnú politiku ruského prezidenta Vladimíra Putina. Počas niekoľkých dní som sa stretol s členmi Dumy, niekoľkými redaktormi vlasteneckých novín a niektorými vodcami ruskej protiglobalistickej, vlasteneckej komunity. Ako novinár som sa zhováral aj s niekoľkými židovskými vydavateľmi! Predkladám svoju osobnú analýzu hroziaceho konfliktu medzi anglo-americko-izraelskou Osou a Putinovým Ruskom.

Nižšie uvedený článok Iva Samsona adresovaný „konzumnej spoločnosti“ publikovaný na internetovom vydaní SME sa nezaobišiel bez komentárov tých, ktorí sa odvážili neskonzumovať to, čo im nešťastník Samson ponúkol. Najskôr preto, že neponúkol nič. Pod prebratým článkom sa nachádzajú niektoré reakcie.

12. júla 2006 zaútočil Izrael na svojho suseda, Libanon. Na štát, ktorého predseda vlády sa oficiálne dištancoval od akcií, ktoré Izrael využil ako prehľadnú zámienku na likvidáciu libanonskej infraštruktúry a vyhladzovanie jeho ľudu.
Väčšina slušných ľudí odsudzuje bezhraničnú agresivitu a aroganciu Izraela, nájdu sa však aj takí „ľudia“, ktorí za ním stoja za každých okolností. Medzi nimi v prvom rade tvorcovia vlajkovej lode „neokonzervatívneho“ hnutia, časopisu .týždeň.

Štefan Hríb – moderátor relácie Pod lampou – vedel dať svojej diskusnej relácii úplne všetko – chýbalo len to najdôležitejšie – pluralita názorov. Fakt je ten, že Hríb ako novinár zlyhal. Ostal mu už len týždenník .týždeň, ktorý pod maskou „bez bulváru“ vymýva až nebezpečne veľa mladých mozgov obhajobou militantnej americkej a izraelskej politiky. Celý týždenník má personálne i ideologicky veľmi blízko k OKS.

Vyhlásenie proti vykonštruovaným lžiam portálu Aktuálne.sk

Lucia Nicholsonová – redaktorka portálu Aktuálne.sk napísala článok s názvom „Kamarát Matice hanobí Židov a Rómov“. Máme za to, že celý článok napádal opodstatnenosť štátom financovanej inštitúcie Matica slovenská. V článku sa snaží dokázať spojitosť medzi naším webom, ktorý sa snaží označiť známym bezobsahovým pojmom „extrémistický“, a Maticou slovenskou.

Magazín .týždeň, ktorý sa netají tým, že väčšie sympatie chová k SMK ako k Slovenskej národnej strane či Matici slovenskej, v čísle 11/2007 opäť „hviezdil“ článkom Andreja Bána o tom, čo by rád nazval „objektívnym“ vykreslením situácie za prvej Slovenskej republiky. Článok mal ale od nestranného vykreslenia faktov dosť ďaleko, o čom svedčí už aj skutočnosť, že sa v ňom slovné spojenie „slovenský štát“ nachádza zásadne len s malým začiatočným písmenom (zatiaľ čo akcie vzbúrencov z roku 1944 spomínajú ako „povstanie“ s veľkým začiatočným písmenom).

Hedviga Malinová .týždeňKoncom roka 2004 bol na Slovensku založený magazín .týždeň. Aj vďaka štedrým sponzorom vychádza dodnes. Už z prvých vydaní bolo jasné, akú cestu si razí. Za celé tri roky pôsobenia sa .týždeň prezentoval demagógiou, nekritickým obdivom politiky USA, podkopávaním slovenského národného cítenia, neustálym a neprimeraným zdôrazňovaním holokaustu, dvojitým metrom, presadzovaním multikulturalizmu a kultúrnej a ekonomickej globalizácie . Týmto rozhodne nepozdvihol úroveň slovenskej žurnalistiky.

Spomienka na Daniela TupéhoBratislavské noviny 27/2006 na str. 6 uverejnili informáciu o tom, že sa odhalí pomník Danielovi Tupému – obyčajnému študentovi, ktorý bol 4. novembra minulého roku zavraždený dodnes neznámymi páchateľmi.

Magazín .týždeň v čísle 38/2006 uverejnil prieskum najcitovanejších „nezávislých odborníkov“ v slovenských médiách. Týkal sa tlačených aj televíznych médií, ktoré majú na trhu zdrvujúci podiel (noviny Pravda a SME; televízie STV, Markíza, JOJ a TA3). Na ohromný údiv demokratických rojkov vyšlo najavo, že stanoviská „expertov“ do všetkých významných médií dodáva „pár známych tvárí“, ktorých názory sú si podobné ako vajce vajcu.

V priebehu posledných dní sa vo viacerých politicky korektných médiách objavili pohoršujúce sa články o tom, ako „Neonacisti našli nový spôsob propagandy na internete“. Už len výber „ilustračného“ obrázku, zobrazujúci hajlujúcich skinhedov, je zavádzajúci. Taktiež text nadpis a celého zvyšku článku. Autorom Metapédie tiež pripisujú údajnú „nenávisť“. Na to SME si však už na Slovensku zvykli…

Zábava